W każdym roku przedszkolaki włączają się w różne projekty ogólnopolskie.
W roku 2024/2025 są to projekty:
- WITAMINKI - projekt po patronatem „Bliżej przedszkola”.
W ramach realizacji projektu będziemy podejmować różnorodne aktywności promujące zdrowe nawyki żywieniowe. Chcemy kształtować u dzieci już od najmłodszych lat kulturę spożywania zdrowych posiłków, w których będą królowały warzywa.
Cele projektu
- promowanie zdrowych nawyków żywieniowych;
- zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw, bogatych w warzywa;
- stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków;
- oswajanie z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi;
- wdrażanie do samodzielnego komponowania posiłków i robienia prostych potraw według przepisów kulinarnych
W ramach realizacji projektu każdego miesiąca dzieci będą poznawały inne warzywa zgodnie z harmonogramem:
Wrzesień- poznajemy ziemniaka i cukinię
październik- poznajemy kapustę
Listopad- poznajemy Czosnek
Grudzień- Poznajemy Por
Styczeń- Poznajemy Kalafior
Luty-Poznajemy Brukselkę
Marzec-Poznajemy Kalarepę
Kwiecień- Poznajemy Rzepę
Maj-Poznajemy Fasolę
- „ZABAWA SZTUKĄ”- Ogólnopolski projekt edukacyjny
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa Sztuką” jest wprowadzenie dzieci w świat sztuki oraz rozwijanie
w nich poczucia estetyki i wrażliwości na piękno.
Pozostałe cele projektu:
- zapoznanie z wybranymi dziełami i twórcami,
- rozwijanie postawy twórczej, kreatywności i innowacyjności,
- zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
- doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki, rozwijanie zainteresowań światem przyrody poprzez wykorzystywanie dzieł sztuki,
- doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych,
- odkrywanie dziecięcych talentów,
- budowanie więzi w grupie przedszkolnej,
- rozwijanie wiary we własne możliwości,
- kształtowanie wartości i umiejętności związanych z zachowaniem się w miejscach dotyczących świata sztuki,
Projekt „Zabawa Sztuką” pozwala na wyjście ze schematycznego sposobu nauczania i wykorzystanie naturalnej ekspresji twórczej dziecka w celu zdobycia wiedzy. Sztuka to nie tylko kolorowanki i sposób na nudę – to sposób na naukę, wszechstronny rozwój i możliwość wglądu w siebie. Podążając za słowami wielkiego twórcy - „Wszystkie dzieci rodzą się artystami. Sztuka polega na tym, by pozostać nimi do końca życia” – stwarzajmy więc dzieciom jak najwięcej okazji do owocnej zabawy i pozostania artystami jak najdłużej.
- "CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS"
Cele główne programu:
- Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy.
- Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub, gdy dorośli palą przy nich tytoń.
Szczegółowe cele programu:
- Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów.
- Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów, „wydobycie” dymu papierosowego.
- Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego.
- Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów.
- Zwiększenie wrażliwości dzieci na miejsca, w których mogą być narażane na dym.
Partnerami programu na poziomie krajowym jest Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Stowarzyszenie na Rzecz Dzieciństwa Wolnego od Tytoniu.
- „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE”
Szczegółowe cele programu:
- zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
- propagowanie zdrowego stylu życia,
- zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.
Zajęcia w programie „Skąd się biorą produkty ekologiczne” realizowane są poprzez wykorzystanie dedykowanej dzieciom publikacji i filmu animowanego „Skąd się biorą produkty ekologiczne”, jak również opracowanego scenariusza zajęć dla nauczycieli i lekcji pokazowej. Uczestnicy programu zrealizują zajęcia edukacyjne, podczas których nauczą się skąd się biorą produkty ekologiczne, dlaczego warto je wybierać, jakie są zalecenia zdrowego stylu życia oraz jak przestrzegać zasad higieny.